دست‌هایی که بوی خیر می‌دهند موقوفات زنان از صفویه تا قاجار در مشهد ویدئو | زنان و دختران، قربانی‌های روابط بی حد و مرز آزادی جنسی سوء استفاده از کودکان را در تبلیغات ممنوع کنید پردرآمدترین مشاغل خانگی برای بانوان کدام‌اند؟ این خانم معلم کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد ضربه مهلک غرب بر بنیان خانواده با به رسمیت شناختن خانواده‌های تک والد و همجنس تأثیر شیردهی بر سیستم ایمنی مادر و نوزاد دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر استفاده دختر بچه در تبلیغات فرزندآوری باید یک ضرورت ملی باشد نسل جوانِ باغیرت، متعهد و مسئولیت‌پذیر، نیاز آینده جامعه ماست شرایط حجاب با اجرای طرح نور تغییری کرده است؟ رسالت رو به گسترش آموزش زنان؛ کاهش شکاف جنسیتی کاهش مصرف نمک، راهی برای تسکین دردهای زنانه تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد رشد ۲.۴۳ درصدی موالید مادران ۲۰ تا ۲۴ سال پویش ملی «مادران نسل رضوی» از دهه کرامت در سراسر کشور آغاز خواهد شد قرارگاه تعالی زن و خانواده در سال جدید با جدیت پیگیری می‌شود در چه سنی میزان باروری زنان پایان می‌یابد؟
سرخط خبرها
کلر ژوبرت در حرم مطهررضوی: آموزش مفاهیم دینی زندگی من را زیباتر کرد | انتشار ۱۲۰ اثر در حوزه کودک

کلر ژوبرت در حرم مطهررضوی: آموزش مفاهیم دینی زندگی من را زیباتر کرد | انتشار ۱۲۰ اثر در حوزه کودک

  • کد خبر: ۱۸۷۷۵۷
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
همزمان با روز ملی کودک، مراسم نکوداشت بانوی «رنگ و قصه» کلر ژوبرت به همراه رونمایی از مجموعه کتاب «داستان‌های پاپاپا» در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با روز ملی کودک، مراسم نکوداشت بانوی «رنگ و قصه» خانم کلر ژوبرت به همراه رونمایی از مجموعه کتاب «داستان‌های پاپاپا» و پیش از ظهر امروز با حضور پر شور جمعی از کودکان، علاقه‌مندان به نویسندگی در حوزه کودک و نوجوان به همت انتشارات به‌نشر در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

کلر ژوبرت در این مراسم گفت: من در سن ۱۹ سالگی مسلمان شدم و بعد از ازدواج با همسرم که ایشان نیز ایرانی و مسلمان هستند برای زندگی به ایران آمدم. حدود ۴۰ سال است در ایران زندگی می‌کنم. من نسبت به مالزی زندگی در ایران را بیشتر دوست دارم؛ چرا که مردم اینحا مهربان و دارای مذهب شیعه هستند.

او با اشاره به تفاوت نگارش آثار در حوزه کودک با نوجوان اظهار کرد: من سال هاست برای کودکان قلم می‌زنم. از کودکی خیلی کتابخوان بودم و از خواندن کتاب لذت می‌بردم.

شوق فراوان من به مطالعه کتاب و تجربیاتی که به شکل غیر مستقیم از کتاب آموختم؛ سبب شد زندگی‌ام غنی‌تر شود. از این رو بعد از تولد فرزندانم تصمیم گرفتم لذتی را که از کتابخوانی در کودکی تجربه کردم در قالب نگارش آثاری داستانی به کودکان انتقال دهم.

نویسندگی آروزی کودکی من بود

او ادامه داد: زمانی که به ایران آمدم متوجه شدم در ایران بر خلاف فرانسه، کتاب‌های داستان نویسی زیادی منتشر شده و کارگاه‌های مختلف داستان نویسی برگزار می‌شود که این امر فرصت یادگیری ادبیات داستانی را برای علاقه‌مندان ورود به این حوزه مهیا می‌کند.

بعد از تولد فرزندانم و آموزش ادبیات کودک، سعی کردم مفاهیم دینی را که زندگی من را زیباتر کرده بود، برای کودکان بیان کنم. از این رو بیشتر آثار من در حوزه‌ موضوعات دینی مذهبی برای کودکان نوشته شده است.

مهدی سیم ریز، مدیر تولید انتشارات به‌نشر در این مراسم با اشاره به اینکه کلر ژوبرت نویسنده برجسته حوزه ادبیات کودک است، گفت: اتفاقی که در سال‌های گذشته در حوزه ادبیات کودک رخ داده این است که آثار داستانی این حوزه در هنر‌های نمایشی و تصویری اقتباس شده است.

آثار خانم ژوبرت نیز قابلیت اقتباس در هنر‌های نمایشی را دارد. در حال حاضر داستان «خداحافظ راکون پیر» اثر کلر ژوبرت، در همدان به یک نمایش صحنه‌ای تبدیل شده است.

انتشار ۱۲۰ عنوان کتاب کلر ژوبرت برای کودکان

مهدی فردوسی معاون تحقیق و توسعه، طرح و برنامه انتشارات به‌نشر نیز در این مراسم گفت: فروتنی، مهربانی و باورمندی به معنویت از ویژگی‌های مهم اخلاقی خانم کلر ژوبرت است که سبب شده در بین کودکان نویسنده شناخته شده‌ای باشند.

حدود ۱۲۰ اثر در حوزه کودکان به قلم کلر ژوبرت به رشته تحریر درآمده که در انتشارات مختلف سراسر کشور منتشر شده‌اند. از میان ناشران، انتشارات به‌نشر با چاپ ۲۲ اثر و کانون پرورش فکری کودکان با انتشار۱۷ اثربیشترین همکاری را با خانم کلر ژوبرت داشته‌اند.

وی ادامه داد: ارزش شناسی، یزدان شناسی، انسان شناسی، اسطوره شناسی، گیتی شناسی از جمله محور‌های کتاب‌های خانم ژوبرت است که بیشتر آثار ایشان به موضوع اخلاق و امانت داری، بخشش، خسادت، خودخواهی، بدگمانی و ... اختصاص دارد.

فردوسی تاکید کرد: ۸۵ اثر از آثار کلر ژوبرت رویکرد تعلیمی دارد و ۱۵درصد رویکرد تفکری دارند از این رو داستان‌های ایشان می‌تواند دستمایه‌ای برای مربیان و والدین باشد تا براساس آن به پرسش‌گری در موضوع مختلف برای کودکان بپردازند.

رونمایی مجموعه چهار جلدی کتاب «داستان‌های پاپاپا»، اهدای کتاب‌های خانم کلر ژوبرت به کودکان حاضر در مراسم و برگزاری مسابقه از دیگر برنامه‌های نکوداشت بانوی «رنگ و قصه» کلر ژوبرت در حرم مطهر رضوی بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.